a written monologue

this is my assignment for Counselling Skill..
Asal kene buat poem pulak???

Senja itu kulewati makam-makam memori
Kenangan sepanjang perjalanan
Dari dulu hingga hari ini
Senda tawa yang tak terluahkan
Jerit perit yang tak terkongsi
Terlalu lama kusimpan luluh hati
Sampai sekarang tak terubat lagi

Namun hampir kuterlupa
Segala rasa
Segenap cerita
Kerana aku cuba berlari..
Lari dari sepi yang menyakitkan hati

Tak mahu sesekali menipu diri sendiri
Lalu ku berpesan pada hati ini..

Biar aku rasa apa itu kecewa, agar aku tahu siapa benar dan siapa berdusta
Bira aku rasa apa itu malu, agar aku tahu siapa yang ikhlas dan siapa yang cemburu

Biar aku tahu bagaimana rasanya sedih, agar aku belajar erti sabar.
Biar aku rasa apa itu pedih, agar aku belajar eri tegar.
Dan aku tahu apa itu berani, kerana aku pernah takut dan gentar..

Biar aku rasa apa itu kecewa…
Biar aku tahu siapa benar dan siapa berdusta…

Comments

Popular Posts