MARY JARDIN ITU APA?

Assalamualaikum semua.
Anda pernah dengar Mary Jardin? Apa tu? Mari saya kongsikan.


MARY JARDIN.

Ia satu jenama. Jenama apa?

Sebagai permulaan, Mary Jardin adalah jenama produk penjagaan kulit (skincare) yang dihasilkan oleh anak Malaysia. Dr Maryam Aziz, merupakan seorang bekas doktor perubatan yang pernah berkhidmat di Hospital KKM. Kerana passion beliau terhadap produk yang berasaskan bahan-bahan semulajadi (natural) dan TANPA campuran kimia bahaya atau sebarang bahan sintetik, beliau formulasi sendiri produk skincare yang dinamakan Mary Jardin.

MARY adalah dari nama beliau Maryam
JARDIN pula adalah berasal dari perkataan Perancis (French word) yang bermaksud Garden atau Taman.

Yang sebetulnya, sebutan JARDIN asalnya bukan "jar-din" sebab dalam French bunyinya lebih kurang "shjargh-daen". Saya pun tak pasti nak eja macam mana supaya betul sebutannya. Tapi sebab kita orang Malaysia, kita just teruskan sebutan "jar-din" tu kerana lebih mesra dengan lidah kan..


Mary Jardin ditubuhkan pada 15 September 2016.. iaitu lebih kurang setahun yang lalu. Walaupun baru setahun jagung orang kata, tapi penerimaan masyarakan pada produk anak tempatan ini sangat luar biasa. Saya rasa, ini kerana orang ramai mula sedar dan mula ada kesedaran untuk menggunakan produk berasaskan bahan natural dan organik.

Antara produk awal yang dihasilkan dalam Mary Jardin adalah set Lavender Garden yang terdiri daripada:

1. Handcrafted Luxury Face Soap
2. Face Oil
3. Detox Clay Mask
4. Serum Spf 30.

Setelah masa berlalu dan sambutan semakin menggalakkan, Mary Jardin mengembangkan lagi penghasilan produk baru untuk penjagaan tubuh badan (bodycare) pula. Set ini dinamakan Lavender Rose Collection:

1. Sugarsalt Body Scrub
2. Lip Butter
3. Hand and Body Lotion
4. Face Mist (akan datang).

Jadi apa kegunaan atau manfaat Mary Jardin ni? Best ke Mary Jardin ni?
Sangatlah banyak kebaikanntya. Kalau nak kongsi semua dalam post kali ni, akan jadi sebuah novel terulung saya nanti! Ok nanti saya share kebaikan produk Mary Jardin dan post-post seterusnya ya.


Sincerely..
Sue❤

Comments

  1. Untuk mencuba produk Mary Jardin, boleh whatsapp Sue di 011-10187545

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts