Nikon Coolpix L810

Harga di kedai adalah tetap pada RM 798. Untuk pilihan yang lebih murah, saya beli online dari vstore.com, dengan harga rm699 sahaja, lengkap dengan casing, bateri AA dan 8gb SD card. Mula-mula takut juga, tapi bila tengok testimoni, cek nombor pendaftaran syarikat dan sebaginya, saya rasa website ini memang "trusted" laman untuk pembelian kamera dan aksesori secara online. Bila saya menghubungi pemilik vstore secara email, saya dapati beliau (Mr. Tan) sangat membantu dalam mebuat pilihan. Anda boleh bertanya pilihan-pilihan kamera mengikut spesifikasi dan kemampuan anda. Bahkan semasa proses pembelian, saya sentiasa mendapa email "update" tentang kamera yg dibeli, termasuk info banyaran telah diterima, pembelian sedang diproses, barang sudah dihantar dan diberi "tracking number" untuk tujuan semakan.

Saya memang tak pandai menulis review tentang kamera, tetapi sebagai peminat seni fotografi berbajet rendah, saya kongsi dengan anda tentang Coolpix L810. 16 mpixel, 26x zoom. Rupanya ada gaya DSLR, tapi harap maklum ye, ini bukan kamera DSLR, saya pun tak sanggup beli DSLR sebab tak pandai guna pun. Gambar outdoor lebih cantik berbanding indoor. Walaupun saya dah cuba set untuk indoor shooting, saya perlu snap banyak kali supaya dapat menghasilkan gambar yang cantik. Tapi kalau gambar outdoor, berdiri berjam-jam pun saya sanggup untuk capture gambar sana-sini sebab gambarnya memang cantik (untuk tahapnya). Takyah cerita banyak lah, saya sertakan di sini antara beberapa gambar terbaek yang saya ambil dengan Nikon Coolpix L810. Pictures talk more than words~

1. Event



2. Potrait

3. Food & Cooking




4. Super Zoom




Comments

Popular Posts