Coretan waktu lapang...

Bismillahirrahmanirrahim..

Setelah sekian waktu berlalu, barulah aku berkesempatan utk online. Beberapa blog sahabat aku tatap satu persatu. Kalau student uia, semua tak lepas dari post entry pasal final exam..

Final exam.. Aku membiarkan sahaja ingatan pada final exam berlalu.. Walaupun tidak seperti yg kuharapkan, sekurang-kurangnya aku perlu panjatkan kesyukuran ke Ilahi, setelah semuanya aku telan.

Hari-hari final exam yg lalu bukan tempoh mudah utk aku lalui.. Satu persatu ujian datang, ada yg aku sendiri tak mampu nak luahkan pada orang lain, walaupun hati meronta utk minta nasihat, walaupun jiwa mencari-cari insan yg mampu meniupkan semangat.. Aku telan kepahitan fitnah, mudah-mudahan kesabaran itu membuatkan dosa-dosa lamaku terampun..
Walaupun aku tak dapat fokus pada final exam kali ni, aku masih mengharap mudah-mudahan Allah lembutkn hati lecturers yg tanda paper aku.. mudah-mudahan result aku tak jatuh lagi buat kesekian kalinya..

Aku kian kelu.. tinggal beberapa hari lagi akan kumulakan praktikal di hospital putrajaya. Semoga Allah permudahkan.. Semasa aku melayari blog k.ac tadi, aku sedar masa kian laju menghayun langkah, sedang aku masih termengah-mengah dek kerana mengejar masa yg lepas. Aku bakal menjadi final year student, setelah kakak-kakak dan abg2 final year skrg, semua akan tinggalkan kami..

Dalam beg aku ada beberapa keping kad walima sahabat2 yg aku kasihi.. K.Ac, K.Dayah, K.Tasnim, Maryam al-Batul, dan beberapa org sahabat x lama lagi akan melayari bahtera ruma tangga.. Terdetik dalam hati aku, mungkinkah hal demikian akan berlaku dalam hidup aku? Walaupun dulu aku sering claim yg aku seorang yg confident dan positif.. tapi aku tak dapat tipu diri aku sendiri.. aku tak nampak masa depan aku di mana, dengan siapa, bagaimana.. Seakan terasa mustahil yg aku juga akan mengikut jejak langkah mereka..

Masa luang beberapa hari ni perlu aku manfaatkan utk kumpul kekuatan.. Sahabat2, nasihati aku.. Aku perlukan kamu semua..

Comments

Popular Posts