Doa Senjata Kita

Aku menjengah ke compartment kak dila, rupanya Kak Dila tengah solat Dhuha. Hari ni roomates Opto ku ada exam. Paper yg ke berapa, aku pun lupa nak tanya. Setiap kali exam.. susah nak hilangkan rasa nervous. Kenapa ya?

Aku rasa, mungkin sbb nervous ni la aku x dapt nak jwab exam Therapeutic Diet tempoh hari. Ada ke orng sakit CVD aku bagi makan cheese. Siap la waktu VIVA nanti.. ada yg kene bersoal jwab ng Sis Fathin.

Sbm abes exam, masih ada peluang utk aku terus betahan dgn nota2 n text books yg ada. Plus kelebihan seorang Muslim, doa senjata kita.

Teringat perbualan dgn k.dila beberapa hari lepas, masa tgh lunch sesama kat bilik.Ye la, dah lama kitorang tak makan skali, sibuk memanjang. Time exam ni la free skt.
K.dila memulakan cerita. Masa sekolah dulu dia slalu fail add math. Tp dia bertekad utk tidak membiarkan dirinye terus fail.. Selain usaha, doalah yg jadi amalan k.dil. Setiap hari, saban waktu, dia akan berdoa secara specific.. supaya dapat kuasai add math. Dan kene yakin dgn doa kita. Yakin yg Allah itu Maha Mendengar dan akan perkenaankan doa kita. Waktu trial SPM, k.dil lulus add math. Dan Alhamdulillah, result SPM yg betul2, k.dil dapat A1. cayalah k.dil.

K.dil memang rajin solat. Dan baginya, apa yg dia hajatkan, doa adalah senjata utamanya. Pesannya, orang Islam tak boleh putus asa, sebab kita ada doa sebagai senjata.

Betul.. kene sentiasa positif. Ok, masa utk g library.. dan berdoa supaya exam sem ni result aku naik la sket.. Ammeeeeen.

Comments

Post a Comment

Popular Posts