Kelas terakhir dgn Dr. Ni sem ni

Akhirnya kelibat Dr. Nik Mazlan muncul di muka pintu. Medical Nutrition & Diseases, adalah subject yg aku betul2 target nak dapat A.. hmm. tp xtau la kn..

Walaupun mengantuk, aku tahan jgk. Tapi bila tiba part dr.nik bercerita.. aku terus segar. Aku bangga sbb dr. nik suka share masalah dia dgn student.. bangga sbb aku x rasa ramai lecturer yg macam tu.. at list kami jadi tempat utk dia kurangkan stress seorang dekan. Tp yg paling penting bukanlah dr.nik nak melepaskan semua tekanannya kpd kami.. tapi dia bercerita dgn tujuan utk mengajar.. mengajar kita anak2 muda ni spy lebih berhati2 dlm hidup.. tidak mementingkan diri sendiri dan tidak menyusahkan orang lain.

Cerita hari ni tentang seorang yg kita boleh kata terlebih sudu dari kuah. Ada sesetengah org yg ilmu dan kepakarannya takde la sangat.. tapi berlagaknya lebih. Kita suka bila org menjanjikan khidmat yg cemerlang berdasarkan kelayakan yg excelent la.. tapi kita akan kecewa bilamana org tu mula naik kepala.. konon bagus.. dalam masa yg sama menyusahkan org lain dan bila bersemuka dgn kebenaran.. dia amalkan escapism.. atau bahasa yg mudah faham.. cuba utk melepaskan diri dari tanggungjawab.. itu kira pendapat peribadi daripada intipati yg disampaikan dr.nik.


1 perkara yg menarik perhatian..
dr.nik cakap, tak kira la seseorang tu grad dari mana.. sbenanya bkn kelayakan apa yg dia ada.. atau dari u mana dia grad.. tapi yg paling penting ape yg dia belajar...

belajar dari segi akademik.. mahupun sikap...

Comments

Popular Posts